Jornada sobre Robòtica Col·laborativa (22-09-2016)

El 22 de setembre va tenir lloc a l'ETSEIB una jornada dedicada a la robòtica col·laborativa, organitzada pel Club ETSEIB ALUMNI.

La Jornada va ser un èxit de participació, amb 60 assistents, ponents amb gran experiència i un animat debat sobre robòtica, indústria i societat.

Durant el transcurs de la jornada, Pere Homs, director general del col·legi d'enginyers, va començar explicant els orígens de la robòtica col·laborativa i les seves possibilitats.

Seguidament, Jordi Ribatallada d'ABB Robotics va mostrar com ABB està aplicant la robòtica col·laborativa a les seves dependències, va presentar YUMI® un robot col·laboratiu i va convidar a tothom qui tingués interès a visitar-lo i provar-lo.

A continuació, Joan Oliver Research Manager al Instituto de Robótica para la Dependencia va donar un altre punt de vista sobre la robòtica col·laborativa, exposant les possibilitats d'aquesta com una eina per ajudar i millorar la qualitat de vida de la gent gran.

Finalment, Josep Centelles, director industrial a Gamo Outdoor va repassar la història de Gamo des dels seus orígens i va explicar com la robòtica ha permès a aquesta empresa familiar espanyola ser referent mundial en carrabines d'aire comprimit.

En acabar hi va haver torn de preguntes, on els assistents van poder resoldre els seus dubtes i on es va obrir un petit debat sobre si la robòtica acabarà substituint o no a les persones en la indústria.

Pots trobar totes les fotografies de la jornada en el següent enllaç.

Algunes imatges de la jornada: